Z Andory do Espot, Pireneje 2011

Pireneje 2011, Na szczycie Pica de Estats
Na szczycie Pica de Estats

Tak się złożyło, że w dwa tygodnie po powrocie z Pirenejów znowu się tam wybrałem! Tym razem na trekking. Plecak, namiot, spanie w górach. Start w Andorze. Andorski odcinek niestety przy złej pogodzie. Padało przez trzy dni. Lecz później już tylko słońce. Z Andory przeszliśmy do Hiszpanii by wejść na najwyższy szczyt katalońskich Pirenejów Pica de Estats (3243). Dalej odcinek po francuskiej stronie i powrót do Hiszpanii w rejon Certascan. A stamtąd do Espot. Na zakończenie wejście na szczyt Pic Portarro de Espot (2736) skąd fantastyczna panorama.

Opisy tras i zdjęcia:
Pireneje 2011, Val Incles - Cabana Sorda

Val Incles – Cabana Sorda

Po raz trzeci w tym roku wybrałem się w Pireneje. Nie była to planowana wyprawa. Raczej spontaniczna, za namową nowo poznanej ekipy. Polecieliśmy w sześcioro.…
Pireneje 2011, Cabana Sorda - Cabana Coms de Jan

Cabana Sorda – Cabana Coms de Jan

W nocy padało i wiało. Rano jakby zaczęło się przejaśniać. Jakby ;). W każdym razie były nawet fragmenty niebieskiego nieba. Ruszyliśmy więc z nadzieję. W…
Pireneje 2011, Cabana Coms de Jan - Cabana Sorteny

Cabana Coms de Jan – Cabana Sorteny

Koło południa przestało padać. Ruszyliśmy więc w dalszą drogę. Trzeba było wdrapać się na przełęcz Collada Meners (2670). Chmury były jeszcze nisko ale była duża…
Pireneje 2011, Cabana Sorteny - Pla de Estany

Cabana Sorteny – Pla de Estany

W końcu doczekaliśmy się pięknej pogody! Dzisiejszy dzień był jednak lajtowy. Podeszliśmy do drogi i autobusem pojechaliśmy do Andorra la Vella uzupełnić zapasy. Nie omieszkaliśmy…
Pireneje 2011, Schronisko Baiau, od lewej: , Port Medacorba (2751), Pic Medacorba (2913), Collada Estany Forcats (2743), Roca Entravessada (2927)

Pla de Estany – Pla Baiau

Wydaje się, że z Pla de Estany nie ma wyjścia. Dokładnie nie wiadomo którędy zmierza szlak. Ruszamy. Tankujemy wodę przy cabanie Refugi Pla Estany. Ciekawa…
Pireneje 2011, Estany Sotllo (2340)

Pla Baiau – Estany Estats

Pogoda zapowiadała się piękna! Byliśmy coraz bliżej najwyższego szczytu Katalonii Pica de Estats (3143). Wejście zaplanowaliśmy na jutro. Dziś podejście nad staw Estany Esats (2465),…
Pireneje 2011 - Końcowe podejście na Pica Estats

Pica de Estats (3143)

Dzisiaj wchodzimy na najwyższy szczyt Katalonii: Pica de Estats (3143). Szczyt ten leży w ugrupowaniu najdalej wysuniętych na wschód trzytysięczników: Sotllo (3072), Verdaguer (3133), Estats…
Pireneje 2011, Refuge Pinet - Estany Romedo Baix

Refuge Pinet – Estany Romedo Baix

Kolejny dzień pięknej pogody! Ruszamy w kierunku Certascan. Początkowo trochę na czuja. Zgubiliśmy wczoraj szlak Puerta del Cel, zeszliśmy nieco niżej. Na szczęscie szybko odnajdujemy…
Pireneje 2011, Schronisko Certascan

Estany Romedo Baix – Ribera de Cardos

Burzy nie było. Zwijam namiot i ruszam dalej. Od razu jest mała niespodzianka. Krótki kominek do pokonania. Ubezpieczony łańcuchem. Pół godziny podejścia i jestem nad…
Pireneje 2011, Wejscie na Pic Portarro

Pic de Portarro (2736)

Po 10 dniach od wyjścia ze stolicy Andorry dotarłem do celu – Espot. Miałem jeszcze dwa dni. Postanowiłem jeden poświęcić na wejście na raczej łatwy…