Rohacze – Wołowiec

Po nocy spędzonej w Ziarskiej Chacie, wyruszyliśmy niezbyt spiesznie zdobyć Rohacze. Pogoda zapowiadała się dobrze, samopoczucie dobre, sił po wczorajszym dniu zostało dużo.

Ziarska Chata (1283) – Razcestie pod Homolkou (1700) – Smutne Sedlo (1962)

Od schroniska ruszamy na przełęcz Smutne Sedlo (1962). Powolutku w górę, bez problemów. Po dotarciu do rozwidlenia szlaków pod Homolkou, odbijamy na zachód, w kierunku grani. Ścieżką wydeptaną w trawie osiągamy grań. Idziemy granią, później trawersem aż do przełęczy Smutne Sedlo (1962).

Ścieżka na Smutne Sedlo

Smutne Sedlo (1962) – Płaczliwy Rohacz (2125) – Ostry Rohacz (2088) – Jamnickie Sedlo (1908)

Po krótkim odpoczynku i podziwianiu widoków ruszamy na Płaczliwy Rohacz. Od przełęczy jest początkowo dość ostro pod górę, później łagodniej. Szlak biegnie granią lub blisko grani, po południowej stronie. Nie ma trudności, poza jednym krótkim kominkiem, ubezpieczonym łańcuchem.

Na wierzchołku mocno wieje. Schodzimy na Rohacką przełęcz po południowej stronie grani, ścieżką po piargach lub wydeptaną w trawie. Następnie wyraźną ścieżką w górę. Bez problemów. Blisko wierzchołka do pokonania dwa kominki, ubezpieczone łańcuchami. Pokonaliśmy je bez problemu. Rohacz Ostry zdobyty!

Jak mocno wiało tak mocno wieje. Po obowiązkowej pamiątkowej fotce ruszamy dalej. Został nam do pokonania najtrudniejszy odcinek. Najpierw ubezpieczony kominek. Miałem mały problem by zejść. Przez plecak. W końcu dałem radę. Jesteśmy na szczerbinie pomiędzy dwoma wierzchołkami Rohacza Ostrego. Ścieżka wiedzie w lekko górę, omijając północno-wschodni wierzchołek trawersem. I w końcu jest – słynny Koń. Trzeba zejść, po mocno nachylonej i mocno eksponowanej ostrej płetwie skalnej. Jest trochę strasznie ale bez przesady. Nawet z dużym plecakiem nie miałem żadnych problemów. Jest łańcuch.

Po pokonaniu Konia dość ostro w dół, ze dwa ubezpieczone odcinki. Dalej już spokojnie, trawiasto-piarżystym grzbietem, w dół do przełęczy Jamnickie Sedlo.

Wołowiec i Jamnickie Stawy

Jamnickie Sedlo (1908) – Wołowiec (2064) – Rakoń (1879) – Sedlo Zabrat (1656) – Latana Dolina – Zverovka (1025)

Pozostała część dzisiejszej trasy nie była już taka ekscytująca, choć widoki fajne. Z przełęczy Jamnickie Sedlo weszliśmy na Wołowiec. Dalej w dół granią przez Rakoń na przełęcz Zabrat. Nie chcieliśmy wracać tą samą trasą do Zverovki więc poszliśmy przez Latana Dolinę