Pireneje, lato 2011

Druga tegoroczna wyprawa w Pireneje. Samochodem. Dojazd tradycyjnie do Vielha w Hiszpanii. Pierwszy nocleg nad tunelem po południowej stronie. Na rozgrzewkę Val Besiberri. Następnie w okolice Benasque gdzie tym razem łatwe trasy bez wchodzenia na szczyty. I do Francji, najpierw graniczny szczyt Pic Puerto Viejo a następnie okolice Gavarnie. Z Gavarnie pojechałem do Cauterets, gdzie jak dotąd nie byłem. Piękne okolice. Cały tydzień kręciłem się po okolicy podziwiając wspaniałe górskie krajobrazy

Opisy tras i zdjęcia:
Pireneje 2011, Estany Besiberri

Val Besiberri

Przyjechałem w Pireneje poprzedniego dnia. Wieczorem było bardzo zimno, do tego chmury. Nie liczyłem na dobrą pogodę nazajutrz. A tutaj niespodzianka. Słoneczko i bezchmurne niebo!…

Po wędrówce w Val de Besiberri zjechałem do Vielha, kupiłem bez problemu gaz do campingaz i ruszyłem w górę, znów przez tunel, do Benasque. Za…

Wczoraj wieczorem jadłem kolacje w knajpie na campingu. Wśród kilku dużych fotografii, na których królował Pico de Aneto, był też piękny widoczek jeziorka i w…

Ranną porą wyruszam z parkingu Val de Estos. Za dzisiejszy cel obrałem sobie staw i cyrk Sen. Muszę się dostać do wioski San Juan de…
Pireneje 2011, Wejście na Pic Puerto Viejo

Pic Puerto Viejo (2723)

Noc spędziłem na końcu Val de Pineta i z rana ruszyłem przez Tunel Bielsa na francuską stronę. Dzisiejszym celem jest Barroude i któryś ze szczytów…
Pireneje 2011, Wejście na Soum Blanc Especieres (2685), Saint Andre (2608)

Soum Blanc Especieres (2685), Saint Andre (2608)

Noc spędziłem na parkingu w Gavarnie, tuż za pierwszym zakrętem drogi prowadzącej na Col de Tentes. Powitała mnie mgła. Nauczony jednak doświadczeniem mogłem założyć się…

Po nocy spędzonej na Col de Tentes, zjechałem do Gavarnie i dalej w kierunku Gedre. Cel na dzisiaj: Cirque Troumouse. Przed Gedre (jadąc z Gavarnie)…
Pireneje 2011, Widok w kierunku Cieque Estaube i Monte Perdido z nad Lac Gloriettes

Cirque Estaube

Po zejściu z nad Cirque Troumouse nie było nawet piętnastej. Bardzo dużo czasu do zachodu słońca. Pogoda super, więc postanawiam zobaczyć trzeci Cirque w okolicach…
Pireneje 2011, Z lewej Pic de Labas, z prawej Pic de La Sede

Pic Labas (2949)

Z nad stawu Lac Gloriettes pojechałm do Cauterets i dalej do Fruitiére (1370). Z Cauterets trzeba się kierować w kierunku Ponte Espagne i skręcić w…

Dzisiaj postanowiłem trochę odpocząć. Pierwotnie miałem w planach wejść na Pic Ardiden ale po wejściu na Pic de Labas byłem tak z siebie zadowolony, że…
Pireneje 2011 Pont d'Espagne - Lac Gaube

Pont d’Espagne – Lac Gaube

Niestety ranek przywitał mnie deszczem. Opuściłem więc Val Lutour i pojechałem do Cauterets. Miasteczko jest duże, oczywiście jak na górką mieścinę. Kupisz tu wszystko co…
Pireneje 2011, Lac Nere (2309)

Circuit des Lacs

Rano jak zwykle powitała mnie piękna pogoda. Dzisiejsza trasa to Circuit des Lacs, całodzienna wędrówka szlakiem czterech jezior czy raczej stawów, z przewyższeniem prawie jeden…
Pireneje 2011, Val Jeret

Val de Jeret

Po dwóch dniach pięknej pogody, dziś mżawka i mgła. Nie ma co ruszać wysoko w góry (hmm, choć kto wie, może wyżej jest piękne niebieskie…

Podjechałem sobie do Cambasque. Z Cauterets prowadzi tam wygodna asfaltowa droga. Na końcu, tam gdzie kończy się asfalt, jest parking (chyba w zimie jest tutaj…